Big Bad Wolves (2013) - Umor pe muchie de cutit

"Maniacs are afraid of maniacs."

Tarantino zicea undeva ca asta ar fi cel mai bun film al anului. Eu am tinut neaparat sa-l cred si i-am dat play. Ce mi-a placut din prima asa, a fost dialogul. O chestiune de bun-simt si cu gust bun, de te lingi pe buze, pe ochi, pe urechi, pe degetele cu care-ai dat play. Umorul este ca o cafea buna de dimineata. Negru, tare, fara dulcegarii si care sa te trezeasca din amorteala.

Este un thriller, o drama, o comedie, o treaba buna, ce sa mai. Directorii, asa cum au remarcat si cei de la The L Magazine, au facut cu usurinta acrobatii intre comic si violenta. Apar aici, cum e de asteptat, si o mana de figuri politienesti. Unele mai deosebite ca altele. In orice caz, nu exista supereroi imbracati de la stat. Sunt, in fond, niste oameni normali, fara abilitati chucknorris-esti sau miscari jackiechan-iste. Avem si un pedofil, pe nume Dror (Rotem Keinan), cu fata chiar de pedofil, cu fizic si mai de pedofil, cu o profesie pe masura, si anume, profesor de religie. Eu asa prefer. Filme care sa nu prea semene a filme.

Un fost detectiv sau agent sau orice, oricum un individ, Gidi (Tzahi Grad), care detine asupra sa ceva „cojones”, se tot tine de glume pe muchie de cutit, la propriu. Il si cred pe om. O sa vedeti si voi de ce. Relatia, insa, pe care o are cu parintii sai este una, cel putin interesanta. De observat ca-n film personajele sunt, in diferite masuri, fiinte cu un nivel moral indoielnic. Un final asteptat, neasteptat. Un personaj care apare calare la un moment dat, ca un zorro musulman, inarmat evident, si care da mai de banuit ca descrierea asta a mea.

Una peste alta, fara sa fac vreo referire la apucaturile profesorului, Aharon Keshales si Navot Papushado au pus-o de un film care nu te lasa sa mergi sa cotrobai prin frigider. Pentru cei doi, Big Bad Wolfes, este ca un pas al unui atlet pe pista de sarituri in lungime, pe langa usorul joc de glezne de pana acum din cariera lor. Acest film care a primit nenumarate review-uri pozitive si o mana de stele, 4 la numar, din partea NY Daily News si Empire Magazine, face incasari totale de numai 32.828 de dolari.

Nicolae Baldovin | 18 Aprilie 2014