Cheap Thrills (2013) - 2 pauza, 1 la final

"What doesn't kill you makes you richer."

Nu m-as fi mirat sa aud ca filmul asta a fost cotat la casele de pariuri din Marea Britanie. E arhicunoscut faptul ca astia sunt iesiti mai din comun, mai din comuna, mai de la tara asa, cand vine vorba de pariuri. (Gen, cate vanturi adie in spatele printului Charles in drumul sau spre tron.) La fel de bine insa, filmul surprinde bine si zicala autohtona, atat de uzata incat nu se mai vede firma: frate, frate dar branza e pe bani! Ce-i drept si aici e treaba de lactate, doar ca de cascaval. Sunt mai nobili strainii, o stim deja.

Un cuplu, de toata frumusetea in nepotriveala lor, se tine de poante pe bani. David Koechner (Colin) face un rol super smecher, iar palaria lui imi aduce aminte de Malcolm McDowell si de niste pahare cu lapte, asta ca sa nu parasim prea mult aria. E vorba evident de A Clockwork Orange, la care, regizorul E.L. Katz cred ca vrea sa faca referire. Pe langa faptul ca pe unii protagonisti ii cam doare la aceeasi palarie, se mai pot gasi ceva asemanari. De exemplu, cam acelasi soi de exprimare al actelor de violenta. Ura fata de aproape. Sau ura indeaproape fata de orice fata. Sau si mai potrivit ura fata de departe.

Pai Craig (Pat Healy) si Vince (Ethan Embry), prieteni vechi, nu si-au mai impleticit parerile cam de vreo 5 ani, asa ca...! Revin. Porumbeii cu bani. Aici avem o tipa total dezinteresata, cu nasu' prins in touch-ul de la telefon. Cam ceea ce noi numim pe plaiuri mioritice, pitipoanca. Si un stab, insa un tip simpatic tare. Daca astia de infunda pe la noi parnaiele ar fi cat degetul mic (iar in film o sa si vedeti ce inseamna sa ai lumea la degetul mic si mai ales ce gust ) al lui Colin si tot as sti ca tarisoara asta e pe drumul cel bun.

Interesant e ca, pitipoanca nu e chiar atat de leguminoasa, iar pozele pe care tot le strange pe parcursul intalnirii celor 4, vor capata o nota aparte. Si ca tot sunt la note, e la un moment dat un pasaj, de pian, cantat de Violet (Sara Paxton), iar cu asta e clar ca tipa este trecuta de regizor mai in fata. Ca un antrenor care mai are nevoie de puncte.

Stim ca orice pariu are la baza un joc. Jocul e pe bani. Banii sunt pe bune. Bunele maniere sunt in pom. Craig, se trezeste intr-un impas, ca multi dintre noi de altfel, cand vine momentul neplacut al platii chiriei. Daca mai punem ca in aceeasi zi e dat si afara de la job, un job si ala de mecanic, e cam nasoala treaba. Se duce la carciuma, sa-si inece ce mai are de inecat. Acolo apare Vince care, pe barba lui, de nu o duce bine! Bate oameni pentru sume care nu spun nimic. E recuperator omu'. Colin si Violet, doua persoane total straine pentru ei, se ofera sa le faca cinste pe motiv de sarbatoare. Cine-ar putea sa refuze?

Finalul filmului m-a facut sa imi aprind o tigara si sa scot capul pe geam. Am avut si un zambet care a rezistat, a rezistat, a rezistat. Chiar daca afara bate un vant puternic. Tin sa precizez ca tigarile, la mine, se aprind, nu asa cu una cu doua. Am nevoie de ceva... thrills.

Nicolae Baldovin | 29 Aprilie 2014 MUZAHOLIC