Auditii

O V E R F L O W by Platonick Dive

Ambient/ Electronic/ Post-Rock/ Instrumental

Label: Independent

Data aparitiei: 17.02.2015

Nu am sa spun niciodata un „nu” raspicat experimentelor in muzica, mai ales atunci cand trupele au o intentie artistica bine conturata si cu atat mai putin atunci cand se indeparteaza de instrumente in favoarea digitalului. Unele suna frumos, inspirat chiar, fresh, iar altele, trebuie sa recunosc, mai putin. Exista totusi riscul unui exercitiu gratuit in astfel de intreprinderi: cand nu cauta sa spuna nimic nou, devin confuze atat pentru fani, cat si pentru artisti.

Italienii de la Platonick Dive reprezinta unul dintre exemplele bune, as zice eu. Daca debutul lor Therapeutic Portrait (2012) era predominant un album Post-Rock, cu elemente Electronice, noul album inverseaza complet acest raport. Overflow, cel de-al doilea album din discografia lor, este in mare parte ambiental-electronic, cu ceva elemente Shoegaze infiltrate in momente cheie. Ce ramane din primul album este modul cum sunt construite piesele, in ciuda faptului ca avem de a face cu sintetizatoare si sample-uri instrumentale si de voci (bonus: un citat din Junkie de William S. Burroughs), structura lor este in mare parte aceea a unor compozitii Post-Rock.

Overflow abunda in momente interesante, fie ca este vorba de combinatii din anumite piese, fie ele insele reusind sa ma surprinda placut, cum este cazul „From Seattle to Berlin”. Mi-au amintit aici de Arms And Sleepers, insa per ansamblu au ceva mai multa greutate decat duoul Max Lewis & Mirza Ramic. Daca Arms And Sleepers imi par foarte abstracti in modul in care lucreaza cu sample-urile in piesele lor, sound-ul Platonick Dive este inca unul organic. Probabil acesta ar fi pasul urmator pentru italieni, cine stie. Alte favorite de pe album: „Mirror”, „Geometric Lace” si „Spoken Noise”, pentru care au realizat si un videoclip.

Photo credits: Elisa D’Angelo