N bolta bradului.

Din cate stiu eu, trebuie sa povestesc cum si in ce fel mi-a dat tarcoale o anume muzica. Pai la mine e vorba despre N Crugu Bradului de la Negura Bunget, iar asta era prin 2002. Este anul cand a fost lansat si materialul. Pe vremea aia, nu prea indelungata, ascultam la Radio Romania Actualitati emisiunea lui Lenti Chiriac, Studio Rock. Ma rog, la inceputul ei, erau prezentate niste trupe romanesti ce miscau ceva pe atunci. Era o mini-emisiune careia, din pacate, nu-i mai tin numele. De Negura Bunget nu dadusem de multa vreme cu urechea. Tot la o emisiune de rockareala, difuzata pe TVR 2, undeva pe la miezul noptii, am vazut, ascultat, bagat bine la cap, clipul lor la „Vazduh”. Pana atunci nu prea mai ascultasem metale cu paduri si munti si ceata in padure si nori de ploaie pe cer. Glumesc. Tot pe TVR 2, la aceeasi emisiune, am dat peste Immortal cu al lor „Blashyrkh (Mighty Ravendark)”. Ce era sa zic?! Niste tipi nervosi, machiati in ultimul hal, care alergau pe munti cu niste chitari atarnate de gat. Eram uimit si contrariat in ce priveste muzica si machiajul si clipul si tot. Ba sa zic ca e buna, ba ca e prea aglomerata. Oricum, ca sa ma dau mare, ma tot laudam ca ascult Black Metal.

Revenind la ale noastre, la emisiunea respectiva, cea de la radio, s-a tinut un concurs, iar castigatorul primea cel mai nou album semnat Negura Bunget. E clar despre care vorbim, da?! Pai, cei care il doreau trebuia sa spuna ce inseamna, mai exact, ’n crugu bradului. Eu, unu, nici nu m-am sinchisit sa ma gandesc, eram inca prins de prima piesa data spre auditie si care tocmai se incheiase. Atat de lunga mi s-a parut de am zis ca domnii de la radio au uitat tot albumul sa curga. Urechile mele erau asa obosite ca m-am gandit ca nu mai pot asculta inca una. Ei, bine, se pare, ca la vremea aceea, urechile astea ale mele erau mai pe fir cu muzica aia, decat creierul meu. Oricum s-au mobilizat ele cumva si n-au lasat sa iasa ceea ce tocmai intrase, tip-til, tip-til, in capsorul meu, suprasaturat de Maiden sau Metallica. Ma, ce-i drept, ascultam de vreme buna emisiunea lui Lenti si, ca sa fiu sincer, mai inregistram pe caseta metalele de le mai baga el. A doua zi mergeam cu un brat de casete la un amic de-al meu, Ramses, si-i trageam pe auditii, incercand sa ne dam seama cam ce si cine canta pe acolo. Dupa ce am dat de Negura, am mers la tip acasa si i-am povestit cam ce mi-au dat divinitatile Black Metal-ului sa ascult. Stia si el de „Vazduh” si mai auzise de trupa in cauza. Dupa un drum pe care-l face el la Brasov, la niste rude, ce sa vezi?! Imi spune ca a cumparat, de la un magazin de muzica de pe acolo, doua albume tari de tot. Erau, in original, Negura Bunget - N Crugu Bradului si Intertus Dei - The End of Revelation. Am tocit amandoi banda de la casetele astea doua de m-as mira sa mai mearga acum. Nu stiu ce-as putea sa mai adaug, ar fi multe, dar nu vreau sa o lungesc. Ah, bai, Ramses, caseta cu Negura, cred ca a ramas la mine, omule!

Nicolae Baldovin. Autor la Baldo. Omu' de la capatu' vinului.