Un sfert de ceas de muzica

Ianuarie. Nici nu imi mai amintesc anul, caci intregul episod aduce a reverie si parca nu m-as risca sa bag mana in foc pentru ceva ce ar putea, bunaoara, sa nu se fi intamplat niciodata. Trebuie sa fi fost acum vreo 10 ani, pe cand eram inca studenta si imi cumparasem din bursa primul mp3 audio player, o scula nesemnificativa, fara display si numai cu cifre consecutive care depersonifica orice muzica, voce si album indosariat la comun.

Afara era sticla de frig, imi simteam castile straine in urechi ca doua boabe de gheata si probabil, tot din pricina temperaturii, melodiile sunau ca la patefon, cu un harait distinct, batranicios. Ma intorceam acasa intr-o seara. Locuiam in apropierea unui oras mai mare, iar din ultima statie de autobus avem vreo 20 de minute de drum drept, incadrat de case si prafuit de ninsoare. De-o parte si de alta a strazii erau stalpii de iluminat, aruncau lumini galbene si slabe, iar masinile treceau rar.

Incet a inceput sa ma ninga pe gene, fulgi aproape invizibili, si cu cat mergeam mai mult, cu atat ma coplesea o senzatie (ca un trip) de tunel al timpului, singura, pe un drum pustiu de pe care mi se stergeau urmele. Si atunci a inceput piesa nr. 23, varsata la un loc cu celelalte de pe Led Zeppelin IV (untitled), „Stairway to Heaven” si „The Battle of Evermore”, legate magic intre ele. Corzile ciupite cu sensibilitate, mana care aluneca pe griful chitarei si backgroundul ala celtic, din alta lume, impreuna cu vocea soptita a lui Plant, care executa linia melodica ca un scolar, corect.

M-am oprit sub un felinar galben si inalt de zici ca sprijinea cerul si m-am uitat in gol, in sus la fulgii care acum erau zemosi si cu nemiluita si care ma ingropau, pana s-a terminat un sfert de ceas de muzica. Potopul de ninsoare merge cel mai bine cu albumul asta. Il incerc in fiecare iarna.

Bianca

Jurnalist la iEST.ro