AmenRa (BE): MASS VI

© 2017 Neurot Recordings

Doom/ Hardcore/ Post-Metal

AmenRa a avut mereu un relief muzical foarte abrupt, datorat si acestor influente care compun ideea muzicala de ansamblu. Combinatia asta de Post-Metal agresiv si foarte apasat, cu pasaje aranjate linistit, cu iz de Post-Rock si subtilitati de nu stiu ce melancolii instrumentale incalcite, m-a ravasit in mod desavarsit mai mereu.

Citește mai departe...

LUSTRE (SE): Still Innocence

© 2017 Nordvis

Atmospheric Black Metal/ Ambient

Still Innocence e un titlu cat se poate de potrivit. De ce? Compozitiile lui Nachtzeit au avut, in viziunea si sufletul meu, un ecou al inocentei, de fiecare data cand le ascultam. Suna absurd, fiindca vorbim despre un gen muzical invelit in mantia intunecata a Black-Metalului.

Citește mai departe...

DIARY OF DREAMS (DE): Hell In Eden

© 2017 Accession Records

Electronic Darkwave

Cel de-al 13-lea album vine cu 13 noi piese, in aceeasi maniera cu care am fost obisnuiti de atatia zeci de ani de Adrian Hates. Mi-a fost foarte greu, de fiecare data, sa caracterizez stilul muzical DIARY OF DREAMS, pentru ca are din multe, dar parca nu se identifica cu nici unul.

Citește mai departe...

BLOODWAY (RO): A Fragile Riddle Crypting Clues (2017)

© 2017 I.Voidhanger Records

Dark Metal

Pe Costin il cunosc de multi ani! Ii cunosteam obsesiile lui muzicale, exprimate mai mult sau mai putin artistic, la acea vreme, prin proiecte underground deloc promovate si poate neintelese de cei din bransa. Dar el a experimentat mult, de la sounduri dark ambientale si pana la unele agresive total. Nu ma axez pe trecut, pentru ca nu are rost. Nici pe partea de grafica, pictura si ce mai face Costin de peste un deceniu nu voi insista, pentru ca toata lumea stie cat de talentat este.

Citește mai departe...

Takaakira "Taka" Goto (Japan): Classical Punk and Echoes Under The Beauty

Instrumental - Ambient - Modern Classical

© 2015 Pelagic Records

(For English, scroll down)

Dupa concertul de la Bucuresti, alaturi de colegii sai de la MONO, ne reintalnim cu Takaakira Taka” Goto, care revine in plin turneu european cu un nou material, de aceasta data primul album din cariera solo. Intitulat Classical Punk and Echoes Under The Beauty, albumul cuprinde compozitii ce dateaza de mai bine de un deceniu, completate si remasterizate pentru lansarea din acest an, sub egida cunoscutului label Pelagic Records.

Citește mai departe...

KHORS (UKR): Night Falls Onto The Fronts Of Ours

Heathen Dark Metal

© 2015 Candlelight Records

O fi poporu’ asta greu incercat in momentul de fata, dar un lucru e sigur: ucrainenii stiu cum sa extraga esentialul surselor de inspiratie, facand muzica de calitate, intorcandu-se la radacinile ancestrale ale istoriei unui neam bogat in folclor. Un bun exemplu in acest sens este cel mai recent album KHORS - Night Falls Onto the Fronts of Ours, care a aparut pe 20 Aprilie sub egida casei de discuri Candlelight Records.

Citește mai departe...

CORPO-MENTE (FR): Corpo-Mente

Baroque - Trip-Hop - Experimental

© 2015 Blood Music

Pentru aceia dintre voi care au plecat urechea in momentul cand acest duo francez dezvaluia publicului fantastica „Dorma”, numele Corpo-Mente nu este tocmai o noutate, cu atat mai putin daca ati urmarit de-a lungul timpului activitatea celor doi muzicieni. Gautier Serre, responsabil cu partea instrumentala, este creierul din spatele bizarului Igorrr si membru al fostului Whourkr, in timp ce vocea superba a Laurei Le Prunenec da suflu unor proiecte precum Rïcïnn, Öxxö Xööx si, ocazional, Igorrr.

Citește mai departe...

KONTINUUM (IS): Kyrr

Progressive Post-Metal/ Ambient Rock

© 2015 Candlelight Records

A curs multa cerneala pentru primul album al islandezilor, intitulat Earth Blood Magic, si asta pe buna dreptate. Este intr-adevar un album magic! Daca vreodata, presupunand ca simtiti nevoia, ati scoate Sólstafir din playlist, nu ati face nicio greseala: KONTINUUM vor umple golul lasat in fiecare moment, cu fiecare nota, si poate va va face chiar sa uitati de cei amintiti mai sus.

Citește mai departe...

ARCTURUS (NOR): Arcturian

Avant-Garde Progressive Metal

© 2015 Prophecy Productions

(for English, scroll down)

Pe zi ce trece imi dau seama ca a mai scrie recenzii sau scurte povestioare despre albume, concerte si alte happening-uri este un fapt deocheat pentru ale vremurilor actuale, cu atat mai mult daca e sa ma raportez la Romania. Nu am avut o cultura a recenziilor, o dorinta de a promova ceea ce ne place intr-un mod detaliat sau macar povestit. Cu atat mai mult astazi, cand rapiditatea in tot face ca orice incercare de a scoate ceva in evidenta se limiteaza sau trebuie sa se limiteze la o postare simpla, eventual 1-2 randuri comparative si… next to. Parca as iesi cu dorinta sa beau in tihna o sticla de vin rosu si ma trezesc ca o sorb rapid, la botul calului… si trec la altele, tot la fel de rapid. Mdea, se pare ca nu sunt sub aceste vremuri si nici peste ele. Asa ca doar ideea de a scrie o scurta povestire despre cate un album care imi capteaza interesul poate fi tot ceea ce conteaza pentru mine. Eventual sa-i invit pe trupeti apoi sa cante pe la noi, dar si de asta m-am cam plictisit.

Citește mai departe...