BLOODWAY (RO): A Fragile Riddle Crypting Clues (2017)

© 2017 I.Voidhanger Records

Dark Metal

Pe Costin il cunosc de multi ani! Ii cunosteam obsesiile lui muzicale, exprimate mai mult sau mai putin artistic, la acea vreme, prin proiecte underground deloc promovate si poate neintelese de cei din bransa. Dar el a experimentat mult, de la sounduri dark ambientale si pana la unele agresive total. Nu ma axez pe trecut, pentru ca nu are rost. Nici pe partea de grafica, pictura si ce mai face Costin de peste un deceniu nu voi insista, pentru ca toata lumea stie cat de talentat este.

Citește mai departe...

Takaakira "Taka" Goto (Japan): Classical Punk and Echoes Under The Beauty

Instrumental - Ambient - Modern Classical

© 2015 Pelagic Records

(For English, scroll down)

Dupa concertul de la Bucuresti, alaturi de colegii sai de la MONO, ne reintalnim cu Takaakira Taka” Goto, care revine in plin turneu european cu un nou material, de aceasta data primul album din cariera solo. Intitulat Classical Punk and Echoes Under The Beauty, albumul cuprinde compozitii ce dateaza de mai bine de un deceniu, completate si remasterizate pentru lansarea din acest an, sub egida cunoscutului label Pelagic Records.

Citește mai departe...

KHORS (UKR): Night Falls Onto The Fronts Of Ours

Heathen Dark Metal

© 2015 Candlelight Records

O fi poporu’ asta greu incercat in momentul de fata, dar un lucru e sigur: ucrainenii stiu cum sa extraga esentialul surselor de inspiratie, facand muzica de calitate, intorcandu-se la radacinile ancestrale ale istoriei unui neam bogat in folclor. Un bun exemplu in acest sens este cel mai recent album KHORS - Night Falls Onto the Fronts of Ours, care a aparut pe 20 Aprilie sub egida casei de discuri Candlelight Records.

Citește mai departe...

CORPO-MENTE (FR): Corpo-Mente

Baroque - Trip-Hop - Experimental

© 2015 Blood Music

Pentru aceia dintre voi care au plecat urechea in momentul cand acest duo francez dezvaluia publicului fantastica „Dorma”, numele Corpo-Mente nu este tocmai o noutate, cu atat mai putin daca ati urmarit de-a lungul timpului activitatea celor doi muzicieni. Gautier Serre, responsabil cu partea instrumentala, este creierul din spatele bizarului Igorrr si membru al fostului Whourkr, in timp ce vocea superba a Laurei Le Prunenec da suflu unor proiecte precum Rïcïnn, Öxxö Xööx si, ocazional, Igorrr.

Citește mai departe...

KONTINUUM (IS): Kyrr

Progressive Post-Metal/ Ambient Rock

© 2015 Candlelight Records

A curs multa cerneala pentru primul album al islandezilor, intitulat Earth Blood Magic, si asta pe buna dreptate. Este intr-adevar un album magic! Daca vreodata, presupunand ca simtiti nevoia, ati scoate Sólstafir din playlist, nu ati face nicio greseala: KONTINUUM vor umple golul lasat in fiecare moment, cu fiecare nota, si poate va va face chiar sa uitati de cei amintiti mai sus.

Citește mai departe...

ARCTURUS (NOR): Arcturian

Avant-Garde Progressive Metal

© 2015 Prophecy Productions

(for English, scroll down)

Pe zi ce trece imi dau seama ca a mai scrie recenzii sau scurte povestioare despre albume, concerte si alte happening-uri este un fapt deocheat pentru ale vremurilor actuale, cu atat mai mult daca e sa ma raportez la Romania. Nu am avut o cultura a recenziilor, o dorinta de a promova ceea ce ne place intr-un mod detaliat sau macar povestit. Cu atat mai mult astazi, cand rapiditatea in tot face ca orice incercare de a scoate ceva in evidenta se limiteaza sau trebuie sa se limiteze la o postare simpla, eventual 1-2 randuri comparative si… next to. Parca as iesi cu dorinta sa beau in tihna o sticla de vin rosu si ma trezesc ca o sorb rapid, la botul calului… si trec la altele, tot la fel de rapid. Mdea, se pare ca nu sunt sub aceste vremuri si nici peste ele. Asa ca doar ideea de a scrie o scurta povestire despre cate un album care imi capteaza interesul poate fi tot ceea ce conteaza pentru mine. Eventual sa-i invit pe trupeti apoi sa cante pe la noi, dar si de asta m-am cam plictisit.

Citește mai departe...

CODE (UK): mut

Progressive Post-Rock

© 2015 Agonia Records

N-am sa inteleg niciodata care este motivatia din spatele fiecarui experiment realizat de trupa britanica CODE, care de la un album la altul continua sa se prabuseasca vertiginos in obscuritate. Anuntat ca un proiect din care faceau parte membrii Ulver sau Dodheimsgard, CODE au impletit sonoritati Progressive cu Black Metal intr-un mod extrem de original, Avant-Garde chiar, pe albumele Nouveau Gloaming si Resplendent Grotesque,  pe coperta carora sunt scrise nume mari ale industriei muzicii, cum ar fi Adrian Erlandsson (At The Gates, Paradise Lost) sau Khvost (Hexvessel, Scythe).

Citește mai departe...

MOONSPELL (PT): Extinct

Dark Metal

© 2015 Napalm Records

Nu eram convins sa fac un review pentru acest ultim opus semnat MOONSPELL si intitulat Extinct, ce va aparea pe piata pe data de 6 Martie, sub egida casei de discuri Napalm Records. Motivele sunt destul de simple, in aparenta: MOONSPELL este o trupa in continua schimbare, experimenteaza mult, cateodată eficient, dar si la fel de lamentabil uneori.

Citește mai departe...

ENSIFERUM (FIN): One Man Army

Melodic Folk Metal

© 2015 Metal Blade Records

Vikingi dati naibii!!! Asta este fraza care caracterizeaza in cel mai direct si simplu mod cu putinta  acest ultim album semnat de finlandezii ENSIFERUM, intitulat One Man Army care va apare pe data de 20 Februarie sub egida casei de discuri Metal Blade Records.

Citește mai departe...