BLOODWAY (RO): A Fragile Riddle Crypting Clues (2017)

© 2017 I.Voidhanger Records

Dark Metal

Pe Costin il cunosc de multi ani! Ii cunosteam obsesiile lui muzicale, exprimate mai mult sau mai putin artistic, la acea vreme, prin proiecte underground deloc promovate si poate neintelese de cei din bransa. Dar el a experimentat mult, de la sounduri dark ambientale si pana la unele agresive total. Nu ma axez pe trecut, pentru ca nu are rost. Nici pe partea de grafica, pictura si ce mai face Costin de peste un deceniu nu voi insista, pentru ca toata lumea stie cat de talentat este.

Este vorba de ultima parte din trilogia BLOODWAY, un album care va aparea in noiembrie, la un label italian focusat doar pe trupe necunoscute maselor, dar care vin cu o amprenta originala prin muzica conceputa.

In urma cu vreo 2 saptamani aflam ca voi primi albumul sa-mi pun urechea pe el, eventual sa dau si un feedback. Stiu ca sunt destul de sucit si morocanos cand e vorba de a-mi spune of-ul, mai ales cand e vorba de muzica dark. Mai mult, daca e vorba si de vreun cunoscut, ma gandesc de doua ori. Iar daca imi este si prieten, ar trebui sa fiu atent la ceea ce scriu, ca sunt al naibii de sincer si caustic, pentru ca asa inteleg eu sa fiu fair, adica sa fiu vertical in primul rand cu mine. Daca lumea intelege asta ma bucur, daca nu, nu-mi tai venele. Gusturile si obsesiile muzicale sunt diferite de la individ la individ, la fel si perceptiile. Asa ca e loc pentru fiecare, indiferent de ce ascultam in casti.

Este evident ca toata lumea este interesata de BLOODWAY pentru ca este vorba de Costin Chioreanu. Insa el nu este singur in trupa BLOODWAY, asa ca discutam de un trio care vine pe piata cu o noua provocare muzicala. Pot spune cu mana pe inima ca e timpul sa privim acum aceasta trupa fara alte trimiteri, colaborari sau asocieri ale membrilor. Cu noul material s-a ajuns la o maturitate artistica incontestabila, de o impresionanta originalitate! Sunt 8 piese, cu invitati celebri pe 2 piese (AT THE GATES si HEXVESSEL), 45 minute de melancolie Dark Rock! Habar n-am unde incepe psihedelia si unde se termina Black Metal-ul, care-s pasajele Progressive, Post Metal si care sunt cele Heavy Rock, totul este structurat ingenios, chiar daca urmele de sound vechi se suprapun peste cele moderne… sau invers. Vocea tipata, cumva ragusita, este inconfundabila. Asta nu inseamna neaparat un compliment, pentru ca in trecut asta a insemnat (pentru mine), o liniaritate. Fain ca pe acest album aud si alte inflexiuni vocale, care ofera mai multa dinamica si spatialitate, de fapt ceea ce reprezinta plusul cel mare pe noul album! Dar nu numai asta, ar insemna sa fiu incorect! Sunetul este al naibii de complex, reuseste sa ma arunce in tot felul de stari, de la ritmuri gen MOTORHEAD sau METALLICA si pana la pasaje dramatice, teatrale a la dark metal sau VULTURE INDUSTRIES, uneori ARCTURUS, ba chiar din vechiul CELTIC FROST. Nu este un album catchy, nu este un album usor de digerat la o prima ascultare, daca nu ai starea si rabdarea necesara de a descoperi valoarea lui. Felul in care bate toba aia e de-a dreptul invaluitor, cu chitara asurzitoare dar si jucausa, totul ghidat de un bass misterios si extrem de grav. Pe cat de simplu pare a fi executat, pe atat de complex si multidimensional este, ca si concept.

Ciudat este ca, desi mi se pare pe alocuri de o agresivitate totala, uneori cu multe riffuri Heavy Metal in cel mai pur mod, sau acorduri Rock clasice, nota melancolica si dramatismul versurilor ma arunca intr-o alta simtire, ceea ce face din noul album BLOODWAY un nou portal stilistic spre ceva nemaintalnit de mine pana acum.

Nu stiu daca v-am convins sau nu, dar noul BLOODWAY este o mostra de muzica cum rar se mai face in zilele noastre, mai ales in underground-ul asta dark metalic, unde este din ce in ce mai usor sa cataloghezi sau sa incadrezi o trupa. Nu este cazul aici. Si asta da valoare, cum am spus-o si mai devreme. Sa vedem daca va avea parte si de recunoasterea meritata. Felicitari!

In caz ca nu ati apucat sa vedeti acest videoclip, o puteti face acum:

Artist: BLOODWAY

Album: A Fragile Riddle Crypting Clues