DIARY OF DREAMS (DE): Hell In Eden

© 2017 Accession Records

Electronic Darkwave

Cel de-al 13-lea album vine cu 13 noi piese, in aceeasi maniera cu care am fost obisnuiti de atatia zeci de ani de Adrian Hates. Mi-a fost foarte greu, de fiecare data, sa caracterizez stilul muzical DIARY OF DREAMS, pentru ca are din multe, dar parca nu se identifica cu nici unul.

Penduleaza intre Gothic, Darkwave si Electro Rock, cu multe elemente Synth si riffuri bombastice. Tonalitatea vocii lui Adrian imprima acel Dark melancolic cu amprenta poetica. Indiferent ca versurile sunt in germana sau engleza, sunetul este unul extrem de atragator, cu un iz Goth/Electro numai bun pentru festivaluri gen Wave-Gotik-Treffen. Trupetii au vizitat Romania de 3 ori, prima data in 2009, pe vremea cand se incerca sa existe primul festival DarkWave de la noi. Dupa alti cativa ani au avut un concert intr-un club bucurestean si in 2014 au bagat in halele alese, la acea vreme, de cei de la ARTmania. Din cate am inteles, trupa este iubita la noi, in special de nisa Goth, cam uitata de organizatorii romani!

Noile piese nu vin cu nimic nou fata de ceea ce stiam, poate ca de data asta sunt mai inspirate si mai bine asezate pe portativ. O nota post-romantica o are piesa “Perfect Halo”, ce reuseste sa imbine iscusit acel ritm alert cu un joc de keyboards foarte atmosferic. “Beast of Prey” este deja un titlu de piesa uzitata de multe trupe. In cazul de fata, discutam de o balada, o piesa lenta, melancolica, cu un pian visator si ceva ecouri de viori gothice, care nici bine nu incep ca se termina piesa.

Ca o concluzie, noul album ce va aparea pe 6 octombrie continua linia precedentelor, parca cu mai multa forta si energie, cu mai mult catchy pe anumite piese, dar care nu revolutioneaza sau nu surprinde cu nimic nou pe ascultatorul de sonoritati de acest gen. Sigur un material care va multumi fanii DIARY OF DREAMS si care cred ca va face putina valva prin Europa, mai ales ca trupetii se pregatesc de un masiv tur de lansare. Poate ii vom vedea si prin Romania, cine stie?

Artist: DIARY OF DREAMS

Album: Hell In Eden

Label: Accession Records