MAMIFFER (US): Statu Nascendi

// Experimental/ Post-Rock/ Ambient

© 2014 SIGE Records

Initial un proiect solo al pianistei si co-fondatoarei SIGE Records, Faith Coloccia, MAMIFFER devine la scurt timp un duo, acesteia alaturandu-i-se chiar sotul ei, Aaron Turner, fost membru ISIS, actual solist si chitarist al super-grupului Old Man Gloom. De-a lungul timpului cei doi au colaborat sub numele de MAMIFFER cu numerosi alti muzicieni, precum Travis Rommereim, Daniel McCoy sau Alex Barnet, insa proiectul ramane in fond un duo - minimalist si totodata eclectic.

Luna aceasta MAMIFFER au lansat un nou material, Statu Nascendi, la trei ani de la aparitia Mare Decendrii. Asta nu inseamna ca cei doi au avut o activitate restransa, in ciuda aparitiilor live destul de rare. Din contra, au colaborat cu experimentalii Locrian, au lansat un split cu cei de la Pyramids si un altul cu finlandezii de la Circle. Dupa un surprinzator turneu in toamna lui 2013 alaturi de Alcest, MAMIFFER inregistreaza live set-ul in cadrul Avast Studios, rezultatul fiind, desigur, Statu Nascendi.

Cu doar 4 compozitii, insumand aproximativ 40 de minute, Faith Coloccia  nu considera Statu Nascendi un album in adevaratul sens al cuvantului, ci mai degraba un „material de tranzitie catre albumul care va aparea anul viitor”. Daca Statu Nascendi este o punte intre Mare Decendrii si albumul pe care ni-l promit, atunci intr-adevar la vremea aparitiei acestuia il vom resimti la randul nostru ca pe un ritual de trecere in universul MAMIFFER. Pana atunci, ne incantam cu aceste patru piese.

Simplitatea „Caelestis Partus” este pur si simplu ametitoare, ca si cum te-ai afla intr-un peisaj dintr-un film ce-si intarzie deznodamantul: doar riff de chitara si vocea lui Faith, care suna a incantatie ce iti decide soarta. In „Enantiodromia”, cea mai lunga compozitie de pe album, contururile tabloului se estompeaza, texturile acestor soundscapes ambientale creand o atmosfera tensionata, de asteptare. „Mercy” este de departe favorita mea, ramane acel sunet de chitara, undeva pe fundal, insa piesa este in mare parte pian si voce. Un ultim act, „Flower Of The Feild” este dramatica, Faith se pierde undeva in urma, ascultatorul ramanand singur pentru genericul de final.

Am ascultat Statu Nascendi nu o data, ci de nenumarate ori, fara sa ma plictisesc, fara sa ma intreb de ce unele pasaje sunt atat de lungi sau ce ascund versurile. Te indeamna oarecum la contemplatie, a muzicii, a ideilor, a ta. Ma intreb cum ar fi sa-i asculti in casti cutreierand prin natura. Poate sunt pe aici dintre aceia care ar putea sa imi raspunda la aceasta intrebare… :)

Artist:  MAMIFFER

Album:  Statu Nascendi

Label: SIGE Records