MOONSPELL (PT): Extinct

Dark Metal

© 2015 Napalm Records

Nu eram convins sa fac un review pentru acest ultim opus semnat MOONSPELL si intitulat Extinct, ce va aparea pe piata pe data de 6 Martie, sub egida casei de discuri Napalm Records. Motivele sunt destul de simple, in aparenta: MOONSPELL este o trupa in continua schimbare, experimenteaza mult, cateodată eficient, dar si la fel de lamentabil uneori.

Nu e nimic rau in asta, dimpotriva, au demonstrat-o de nenumarate ori, de-a lungul celor 11 albume, ca aceste schimbari au darul de a dovedi versatilitate in a compune muzica, motiv pentru care au si fost criticati de fanii impatimiti, printre care ma aflu si eu. Fiind un tip ancorat forte mult in trecutul acestei trupe, nu ma pot delimita de trairile intense avute acum, 10 - 20 de ani, pe care din pacate, dupa albumele Irelligious, Darkness And Hope sau hai sa aduc aminte si de Night Eternal, nu le-am mai regasit. Si totusi exista speranta.

Cand asculti piese precum „Funeral Bloom”, „Extinct” sau „Maligna” realizezi ca asta e de fapt sursa fortei acestei trupe portugheze. Riffuri bombastice alterneaza cu melodicitatea intensa a clapelor intr-o matrice muzicala in care vocea lui Ribeiro conduce solemn de pe piedestalul unui dirijor fiecare nota a acestor piese impecabil compuse.

Extinct Album Teaser

Ar mai fi de amintit aici si 2 piese exponentiale, zic eu, prin prisma complexitatii corurilor cu tematica as zice orientala, regasite in piesele „Breathe (Untill We Are No More)” sau „Medusalem”, care dau o aroma aparte prin aranjamentele simfonice, intensificand atmosfera unui album, parerea mea, contradictoriu, care flirteaza foarte mult cu aspectele pop ale genului. Cand asculti piese precum „The Last Of Us”, „A Dying Breed” sau „The Future is Dark”, iti dai seama aproape instantaneu ca aceste clisee experimentale care te duc cu gandul la un gen musical pe care-l credeam demult apus (ma refer aici la Love Metal), nu au ce cauta in acest conglomerat de emotii intunecate pe care MOONSPELL le evoca cu atata abnegatie, atat in versuri, muzica cat si in artworkul albumului, realizat de nimeni altul decat Spiros Antoniou, alias Seth Siro Anton, vocalul si basistul trupei Septic Flesh.

Ceea ce este in continuare de remarcat la acest album, ca de altfel la tot ce inseamna MOONSPELL, este aceeasi pasiune si totala dedicatie pe care portughezii o au in a compune muzica la un nivel profesional pe care putine trupe din vechiul val Gothic/ Dark mai reusec sa o faca. Poate sunt subiectiv (de fapt, cu siguranta sunt), dar imi doresc si ard in continuare sa regasesc la portughezi acea stralucire, acel urlet nocturn care mi-a zguduit fiinta in anii ’90.

Pe scena o vor face cu siguranta, MOONSPELL fiind  headlineri la editia din acest an a Rockstadt Extreme Fest, unde fara indoiala vor face un show de zile mari, un show pe care-l astept cu sufletul la gura.

Miguel Gaspar - tobe; Pedro Paixao - keyboards/ chitara; Fernando Ribeiro - voce; Ricardo Amorim - chitara/ keyboards;

Aires Pereira - bas.

Artist:  MOONSPELL