ODOTA (EST): Fever Marshal

Black Metal/  Experimental/ Psychedelic

© 2014 Jarmo Nuutre

A fost odata ca niciodata… Scuze, asta e alta poveste. Exista insa povestea lui Jarmo Nuutre, fost membru al legendarei trupe estoniene Talbot, a carei activitate pare-se ca a luat sfarsit in momentul cand a decis sa urmeze o cariera muzicala solo, motiv pentru care a si infiintat proiectul foarte sugestiv, intitulat ODOTA (sau Wait in traducerea din engleza).

Un proiect indraznet daca stam sa ne uitam mai atent la genul pe care Jarmo incearca sa-l abordeze, Black/ Doom/ Drone Metal. Sceptic din fire, acest artificiu muzical numit Drone mie unul mi-a dat intotdeauna senzatia ca ma aflu in mijlocul unui cutremur de sunete de joasa si inalta  frecventa, cu parti muzicale putin ritmate, un bending de stari emotionale dintre cele mai dubioase, motiv pentru care nu am rezonat niciodata cu Sun O))), de exemplu. Ehh, gusturi.

Concluzia e clara, nu e pentru mine. Dar… intotdeauna exista un dar. Mi-am dat sansa sa ascult acest prim album intitulat Fever Marshal, care a fost lansat independent, exclusiv in varianta digitala, pe data de 2 Decembrie anul trecut. Ma bucur ca am facut alegerea asta, recunosc mai mult din curiozitate decat din pura pasiune si asta pentru ca soundul trupei Talbot imi era foarte familiar. Un sound care nu difera foarte mult de ceea ce Jarmo reuseste sa divulge pe acest album, dar cu siguranta elementele Drone si Black le diferentiaza evident si asta se resimte inca de la prima piesa cea care da si titlul albumului.

Nu-mi dau seama exact daca tematica versurilor de pe acest album a facut ca si muzica sa aiba acest ritm galopant sau invers, dar cu siguranta unele titluri ale pieselor, precum „Horse Thief Special”, „Half Eagle” sau „Rattlesnakes Unfold” te duc cu gandul la un album conceptual bazat pe teme Western, un concept as spune mai mult decat original pentru ca nu-mi aduc aminte de vreo trupa de genul asta care a incorporat de-a lungul istoriei o asemenea tematica.

Nu va lasati insa pacaliti de nuanta asta, in esenta, ODOTA este un concept terifiant, sinistru, Jarmo deviind de la canoanele clasice al Black/Doom-ului, spre valente Industrial si chiar Rock’n’Roll as indrazni sa spun, in piesa „Cannon”, care este o capodopera in materie de originalitate.

Fever Marshal este un album care exceleaza in riff-uri de la cele mai diverse, unele amintind de noua era Enslaved sau chiar de foarte controversatii Nachtmystium. Singurul minus pe care l-as mentiona la acest album este partea de tobe programate, care insa nu diminueaza cu nimic din grandoarea acestui album psihotic, unde nervii iti sunt intinsi la maxim, de parca ai asista inmarmurit la un film horror de John Carpenter.

In orice caz, acest album va face mare deranj pe scena atat de complexa a Black Metalului din care se evidentiaza din ce in ce mai putine trupe cu un stil original, aparte.

Si-am incalecat pe-o sa, la galop cu ODOTA! cheeky

Artist: ODOTA